love

Tuesday 7 January 2014

BILA KITA DI UJI

assalamualaikum.awak-awak semua..kita manusia, makhluk ciptaan sang pencipta. hari ini aku diuji. diuji dengan ujian yang hanya secebis tetapi aku rasa down sangat. sebagai student, bila diuji di dewan peperiksaan tu benda biasa. tapi benda ni aku tak pernah lalui pun sebelum ni, sebab tu aku rasa down gila. Allah. tadi paper asas ekologi. sir Ben Jany a k a encik Yaacob. macam biasa, persediaan tu dibuat.. semua di hafal dan difahami sebelum masuk berperang dalam dewan. tapi tadi benda ni jadi kat aku. bila tengok je soalan, aku dah tahu yang aku akan fail. sampaikan roomate aku pun perasaan muka aku dah lain masa duduk kt meja tu. nampak sangat ehh? memang aku rasa nak nangis je, nak lari keluar balik bilik pun ada haa. tapi nak buat macam mana. memang benda tu takleh nak elak. bukan nak mengadu ke apa.. aku nak confess kan benda ni kat dalam ni je. ya sepatut nya aku cari Tuhan. bukan apa, doa, tawakkal tu sudah.. saja nak sejukkan balik hati ni. kalau aku luah kat kawan nantikan naye.. kesian diorang pun ada masalah jugak. tidak ada masa nak dengar aku punya problem ni. buat kawan-kawan aku tadi yang aku ada terkasar masa korang tanya tadi..aku minta maaf banyak-banyak. memang benda tu aku takleh nak kawal. bila perassan marah + sedih menguasai.  bibir hanya mengukir senyuman palsu. hati kat dalam tu Tuhan je yang tahu. mesti semua kawan-kawan aku pelik kan. mana aku pernah marah pun sebelum ni. ni la orang kata.. orang yang banyak cakap susah nak marah.. tapi kalau dah angin dia datang memang tak terkutik la orang lain.. sebelum balik tadi roomate aaku ada call. tanya kat mana.. sampai je bilik dia tanya aku ok ke. aku tanya balik, kenaapa? dia jawab masa dia call suara aku macam orang tengah marah. see , benda yang kita simpan kat hati pun kalau dah takleh tahan, terkesan jugak kat luar tu..ALLAH.. call mak?? memang tak lah. kalau tadi aku call mak time panas-panas memang nangis tak berlagu lah..ingat senang aku nak nangis..sekali nangis hmmm malas nak cakap. aku tahu, segala benda ni Allah nak uji.. mungkin sebelum ni aku ada buat salah kat sape-sape ke.. mana kita tahu kan.. biarlah, benda dah lepas. mintak-mintak lah, markah yang bercurah-curah turun dari tangan sir Ben Jany ke kertas jawapan aku tu , walaupun mustahil. :) head up, fake smile, move on..3 paper to go..buat yang thorrrbaik..insyaAllah. .. hati dah manyak sejuk, sudah manyak senang, kita g mandi..salam maghrib..assalamualaikum..:)

No comments:

Post a Comment