love

Thursday 16 January 2014

Andai Dia Hanya Satu Persinggahan..



assalamualaikum.. lagi coretan tentang kisah hati yang tidak pernah ada akhirnya.. :)  andai dia hanya satu persinggahan dalam aku menyusuri jalan hidup..aku harus tetap bisa bersyukur..aku juga harus bisa rela melepaskan andai satu saat perpisaan itu menjadi pilihan. setiap pertemuan dan perkenalan itu adalah ketentuan. dan perpisahan juga adalah ketetapan. setiap pertemuan itu akan adanya perpisahan. dan setiap perpisahan itu juga akan ada pertemuan yang baru. melupakan orang pernah memberi kenangan dalam hidup kita memang payah. tetapi jika itu yang terbaik.. relakan ..bila ku buka mata, rasa tak berdaya, sejak hati terluka ..mampukah ku menunggu bayangan dirimu..atau biarkan berlalu..hapus semua lelahku..harus mencuba untuk bangkit, meski diri pernah rebah lalu parah..memang kita perlu dia sebagai pendamping untuk indahkan siang, bahagiakan malam.. namun rasa itu harus kita simpan hanya buat dia yang halal dalam mencari redha Allah. jika mereka yang bercinta , itu hanyalah rasa bahagia yang mereka ciptakan tanpa redhanya Allah. jika sakit hati bilamana perpisahan terjadi, itu juga adalah sakit yang mereka ciptakan ditambah dengan murkanya Allah..namun manusia dicipta dengan naluri perasaan untuk berkasih sayang. jadi ketika detik dan saat ini harus kita kuat. bagaimana dengan menterjemahkan perasaan sayang itu melalui jalan yang betul. siapa pun kita akan sentiasa gelisah bilamana separuh lagi hati belum ditemui. sungguh saat ini, gelisah itu yang aku rasa. perasaan yang hadir sekarang mungkin bukan jaminan.. Allah, aku serahkan sepenuhnya hatiku ini padaMu ..temukan aku dengan pemilik hati ini, yang mahu berkongsi rasa yang sama itu,yang mampu menerima apa adanya aku saat aku bukan siapa-siapa, saat aku tidak ada apa, hanya aku..bukan mudah kepercayaan ku hulur..namun sentiasa kepercayaan itu musnah bilamana  rasa yang sama, tidak lagi bersama..bila rasa yang sama itu akhirnya hanya seorang sahaja yang merasa.. meski engkau sedari diri ini masih ingin terus ditemani, mengapa engkau pergi, di saat aku masih lagi, perlu engkau disini.. dunia ini luas bagi PEMAAF, dan dunia ini sempit bagi yang sukar memaafkan,, mampu memaafkan membuat hati menjadi lebih tenang..cukup setakat ini dahulu coretan hati menyusuri hening malam sebelum mata tertutup untuk bermimpi, kerana mimpi di malam hari itu kadang-kadang lebih indah dari kehidupan realiti di siang hari ..assalamualaikum.. :)

No comments:

Post a Comment